tirsdag 14. oktober 2014

PÅ TUR TIL BREIVA

I vår første samlingsuke jobbet vi mye med det å bruke varierte og praktiske tilnærminger til undervisning. Vi var blant annet ute på tur. 

                   


Tur kan være utgangspunkt for ett hav av aktiviteter, det som er veldig fint er at det er en felles aktivitet som alle elevene har et forhold til. Her kan de hente inspirasjon til de ulike prosjektene. Jeg tenkte jeg hadde lyst å bruke denne turen til utgangspunkt for skriving. Elevene skal lage ett eventyr med reisestruktur, ett plott, en spenningstopp og en eventyr avslutning. 

Kanskje kan denne mauren være hovedpersonen?







Dette var veldig inspirerende og en flott tur. Jeg tenker at denne tilnærmingen har mange muligheter. Ikke bare som inspirasjon til ulike prosjekter men også for å bygge et godt klassemiljø, gode relasjoner og vennskap på tvers av sosiale klikker. Absolutt noe jeg vil bruke mye i min egen undervisning.

1 kommentar:

  1. Gode tanker om kvaliteter i uterommet som kan brukes til læring og sosial sammensveising.

    SvarSlett