tirsdag 14. oktober 2014

Min padlet

Padlet kan brukes til så mangt i skolen, for eksempel som en kommunikasjonsportal med foreldre, eller mellom lærer-elev og også elev-elev. Jeg tenkte med en gang vi begynte å lære om padlet at i tillegg til å være en god kommunikasjonsmulighet, så er den også fin å bruke til å publisere arbeid elevene har gjort, slik får de autentiske lesere både gjennom lærer, medelever og kanskje kan foreldre og øvrig familie inviteres til å se på prosjektene. Tenker det er en fin måte å involvere alle parter i barnas skolehverdag. Den kan også brukes til for eksempel logg der elevene kan skrive hva de har lært, kanskje kan læreren evt kommentere. Dette er jo bare noen av mulighetene, her tenker jeg det bare er å bruke fantasien :-)


Syns dette bilde illustrerer fint en tavle med mange muligheter, og mange veier å gå. Her er det bare å begynne å utforske.










Her er da en QR kode til min tablet :-)

Jeg tenkte jeg kunne bruke denne til å få oversikt over emnene til eksamen, hvis det er noen som har lyst til å samarbeide så gi gjerne en lyd :-)
Og linken ligger her.

  



1 kommentar:

  1. Padlet må være det enkleste lavterskeltilbudet for publisering av elevarbeider. Det beste er at de kan gjøre det selv. Jeg liker også det du skriver om å involvere andre i det elevene gjør på skolen. Kreativt bilde som utdypes av teksten.

    SvarSlett